28 Kasım 2011 Pazartesi

ELMALI KEK


Elma ve tarçının enfes uyumu, nefis bir koku...

Malzemeler
  • 3 adet orta boy elma
  • 3/4 su bardağı esmer şeker
  • 2 adet oda sıcaklığında yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı kepekli un
  • 1 su bardağı ceviz
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
Yumurta ve şekeri iyice kabarana kadar, yaklaşık 15 dakika kadar mikser ile karıştırıyoruz. Unu ve kabartma tozunu eleyerek ( elekte kalan kepekleri de ilave ederek ), cevizi ufak ufak kırılmış şekilde ve tarçını yumurta ve şekere ilave edip tekrar karıştırıyoruz. Ardından küp küp doğranmış elmaları da ilave edip, alttan üste doğru tahta bir kaşık yardımı ile yavaşça karıştırıyoruz.


Unlanmış küçük kare bir borcam veya kek kalıbına( 25*25 ) karışımı döküp, 170 derecelik fırında 35 dakika pişiriyoruz. Resimden kekim kabarmamış gibi görünebilir, hatam büyük bir kalıba koymak oldu, malzeme az geldi. Yoksa benim kekim de kabaracaktı :)))) Çok hafif ve çok lezzetli oldu, mutlaka deneyin, afiyet olsun...

by Chef Na





4 yorum:

  1. Gercekten cok hafif ve lezzetli bir tarif, cok begendim, yenilerini sabirsizlikla bekliyorum :))

    YanıtlaSil
  2. Sen böyle güzel yorumlar yaz ben sana hep yaparim sekerim:))))

    YanıtlaSil
  3. Önce bir sesle yaklaştı bana "Fulyaaaa burdayım 2 araba yanındaa sesime gel kek ikram etcemmm" ve sonra mutlu son "Otoparkta yediğim en hafif ve lezzetli elmalı kek" ellerine sağlık canım arkadaşımmm :D

    YanıtlaSil
  4. Adi otopark keki olsun o zaman:))))) canim afiyet olsunnnn, yedikten sonra yuzundeki gulumsemeyi gormek guzeldiii!!!!

    YanıtlaSil