17 Kasım 2011 Perşembe

YOĞURTLU ÇORBA


Upuzun bir aradan sonra merhaba tekrar :)) Biliyorum çok uzun bir ara verdim, malum iş yoğunluğu ve çok güzel bir tatil nedeniyle... Bu uzun arayı, çocukluğumdan beri çok çok sevdiğim, havaların soğumaya başladığı şu günlerde de içimizi sıcacık yaparak ısıtacak yoğurtlu çorbayla sonlandırıyorum. Benim kadar sizin de beğenmeniz dileğiyle, afiyet olsun...

Malzemeler
  • 1/2 su bardağı aşurelik buğday
  • 1 su bardağı süzme yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı toz nane
  • Tuz, karabiber, pul biber

Eveeet, aşurelik buğdayı bir gün öncesinden ayıklayıp, yıkıyoruz ve üzerini geçecek kadar su ilave edip 15-20 dakika kadar kaynatıp, tencerenin ağzını kapatıyoruz. Ertesi gün üzerine biraz daha sıcak su ilave edip 15-20 dakika kadar pişiriyoruz.

Süzme yoğurdu hafif akışkan kıvama gelecek şekilde su ile seyreltiyoruz. Daha sonra 1 yumurtayı ilave ederek yoğurt ve yumurtayı iyice karıştırıp; buğdayların yanına ilave edip, çorbanın tuzunu ekliyoruz.

Yoğurdun kesilmemesi için sürekli karıştırarak çorbayı kaynatıyoruz. Kaynadıktan sonra ocağın altını en kısık ayara getirerek 30 dakika kadar daha pişiriyoruz.

Arzuya göre içerisinde 1-2 avuç kadar haşlanmış nohut da ilave edilebilir. Küçükken nohut ilave edilmiş yoğurtlu çorbanın ismini "bebekli çorba" olarak değiştirmiştim. Benim anılarımdaki yoğurtlu çorba her zaman bebekli olduğu için, genellikle nohut ilave ediyorum. Size de şiddetle tavsiye ediyorum.


Evet, artık hazır olan çorbamızın üzerine nane ve pul biber serperek, bizi ısıtacak bu lezzetle buluşuyoruz.

by Chef Na

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder