4 Ekim 2011 Salı

FAGILIO CON OLIO D'OLIVA



Bu yemek de neyin nesi acaba? Nedense son zamanlarda gazete, dergi ve kitaplarda yer verilen bildiğimiz yemeklere, zavallıları daha ilgi çekici kılabilmek adına, garip garip isimler veriliyor. Mesela geçenlerde bir gazetenin ekinde tarifine yer verilen patatesli omlet, patates yatağında dinlendirilmiş yumurta haline gelmişti. Tarif başlığı patatesli omlet olsa çoğu kişinin dikkatini çekmeyecek olan zavallı omlet, ismi süslenince herkesin ilgisini çeker hale gelmişti. Yine başka bir örneğe bu yazıyı yazmış olduğum günün akşamında rastladım. Bu satırları ilave etmeden bu yazının eksik kalacağını düşündüm ve sizlerle paylaşmaya karar verdim. Bilkent Otel’de çok sevdiğimiz bir arkadaşımızın düğünündeyiz. Önümüzde menü, her şey çok güzel, başlangıç ve ara sıcak gayet net ve açık yani ne yiyeceğimizi biliyoruz. Sıra ana yemeğe gelince o da ne yine bambaşka bir şey var daha önce hiç duymadığım. Masada yükselen seslerden diğer konukların da bu garnitür sınıfında adı geçen şey hakkında hiç bir şey bilmediklerini anlıyorum. Hazırsanız menüde yazıldığı haliyle yorumsuz olarak yazıyorum “ Mantar sos eşliğinde piliç ve dana madalyonları, krem patates, brokoli ve kuşkanadı kabak ile ”. Her şey normal giderken bu kuşkanadı kabak da neyin nesi? Kabak kuş olup uçarken zavallı brokolinin suçu ne? Bu ayrım ve kabağa torpil yapmanın tamamen gereksiz olduğu ana yemek servis edildiği zaman ortaya çıkıyor. Brokoli ve kabağın aslında tamamen aynı işlemlerden geçip o tabaklara yerleştiği ama kabağın nedense çok değişik bir kimliğe büründürülmek istendiği aşağıdaki resimde gayet net sanırım. ( Evet, nezih bir yemeğin ortasında tabağımın resmini çektim, kuşun kanadı haline gelen kabağı sizler de görün diye. )




Ben, yemeklerin isimlerinin olabildiğince yalın olmasından yanayım, bırakalım herkes adını okuduğu zaman yemeğin ne olduğu hakkında az çok bilgi sahibi olabilsin. Özellikle de restoran ve cafe menülerine bu lafım. İnanılmaz süslü bir isim, tavuk eti anlaşılıyor ama akıllarda bu tavuğun kraliyet ailesi için yetiştirilen özel tavuklardan olup olmadığı sorusunu bırakıyor adı nedeniyle. 20 dakika sonra önünüze gelen bildiğiniz ızgara tavuk. Yanında yeşil mercimek salatası ve cury sos ile.  Şu anda sizlerle paylaşmak istediğim tarif, herkesin zeytin yağlı fasulye olarak bildiği zeytin yağlı fasulye. En sade ve yalın hali ile sizlerle… Ama yinede bende bu akımdan geri durmak istemedim ve sizlere bu ne acaba dedirtmek amacı ile zeytin yağlı fasulyemi Fagioli Con Olio D'oliva haline getirdim. Umarım bu haliyle de onu çok seversiniz... 

Malzeme Listesi 

  • 1/2 kg taze fasulye (Ayşe kadın ya da çalı fasulyesi ne isterseniz, farkını ben de bilmiyorum ) 
  • 1,5 yemek kaşığı fesleğenli zeytinyağı 
  • 5 domates ( Mevsimine göre katkısız domates suyu da kullanılabilir, 2 su bardağı kadar ) 
  • 1 orta boy havuç
  • 1 baş sarımsak 
  • 2 orta boy soğan
  • 2 adet küp esmer şeker
  • Bir tutam sevgi

Önce 1 yemek kaşığı zeytinyağında soğanlarımızı iyice kavuruyoruz, zeytinyağlının lezzetini soğanın kavrulması ve bol bol eklenen sarımsağı verir diyerekten ve hemen ardından iki tanesi ezilmiş geri kalanı bütün olarak bırakılmış sarımsaklarımızı ilave ediyoruz. Burnumuza sarımsağın zeytinyağıyla olan aşkının kokusu gelene kadar kavurma işlemimize devam ediyoruz. Yağ miktarımız az olduğu için, bu aşamada birazcık tuz ekliyorum ben. Bu soğanları birazcık sulandırarak yapışmasını engelliyor. Ardından yuvarlak doğranmış havuçlarımızı ve yıkanıp ayıklanan ve boyutlarına göre bölünen fasulyelerimizi ekleyip yaklaşık 5-6 dakika kadar daha kavuruyoruz. Ve son olarak rendelenen domateslerimizi ve kesme şekerlerimizi de tencereye ilave edip fasulyeler yumuşayana kadar pişiriyoruz. Ben genellikle düdüklü tencerede yapmayı tercih ediyorum, daha pratik olması açısından. Düdük çıktıktan sonra 15 dakika bence çok ideal oluyor. Unutmadan, bence yemeklerin lezzetini veren, o yemeği hazırlamak için duyduğunuz istek oluyor. O yemeği yiyecek kişileri düşünüp, onlar beğendiği zaman sizin elde edeceğiniz mutluluğu düşündüğünüz zaman inanın daha lezzetli oluyor yapılan bütün yemekler. Ve malzemeleri sevmeyi ve onlarla temasta bulunmayı da unutmayın… Sizdeki istek ve sevgiyi onlar da hissedecek ve karşılığını da size vereceklerdir. Bu nedenle fasulyenin ve diğer bütün yemeklerin içine sevgi katmayı asla ihmal etmeyin…

Biz bu fasulyeyi çok sevdik ya siz??

by Chef Na

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder