4 Ekim 2011 Salı

İRMİKLİ PUDİNG




Sütlü tatlıları sevenlerin çok çok beğeneceğini düşündüğüm bir tat oldu bu puding. Klasik irmikli pudinge sahleple çok değişik bir tat vererek birazcık süsledim... Üzerine de frambuaz sosunu eklediğim zaman şık bir kokteyle katılabilecek kıvama geldi tatlım.  Çok çok hafif, çok çok lezzetli oldu. Frambuaz sosunu pudinge,  ailecek  - yani iki kişilik çekirdek bir aile olarak kocacımla ben - çok yakıştırdık. Ne yazıkki bu tatlıyı başka kimseye tattırma fırsatım olmadı. Bloğum için yaptığım ilk denemeydi. Bu nedenle benim için çok da özel oldu. Umarım siz de denersiniz ki bence kesin denemelisiniz... Klasik sevenler için sos yerine üzerine tarçınla da çok tatlı olduğunu belirtmek isterim.

Malzeme Listesi

Puding için
  • 1 litre light süt
  • 6 yemek kaşığı irmik
  • 1 yemek kaşığı toz sahlep
  • 3 damla vanilya esansı
  • 8 yemek kaşığı toz tatlandırıcı
Frambuaz sos için
  • Yarım kutu superfresh frambuaz
  • 3 yemek kaşığı toz tatlandırıcı

Şimdi öncelikle sütümüzü tencereye alıyoruz. ( Hayatım boyunca yemek tariflerini hep kısaltılmış cümlelerle yazmış birisi olarak şimdi zorlanıcam, ama düzelecek söz veriyorum... Beni bir süre affedin olur mu? ) İrmik, sahlep ve tatlandırıcıyı ilave ederek kaynayana kadar karıştırıyoruz. Hızlı karıştırıldığı zaman kıvamı çok daha iyi oluyor belirtmek isterim. Kaynadıktan sonra vanilya esansını ekleyerek ocağın altını en kısığa getirip karıştırmaya aşağı yukarı 5 dakika kadar devam ediyoruz. Ben genelde pudinglerde bu aşamada el blenderı kullanıyorum, sakızımsı bir kıvama geliyor.  Bu aşamada biraz estetiik giriyor devreye ve tatlıyı yerken hangi formda görmek istiyorsak o forma girmesini sağlıyoruz.  Borcama veya minik kalıplara, kalıp vceya borcamı ıslatarak döküyoruz pudingi. Ardından soğuması için buz dolabına yerleştiriyoruz.
Sıra sosa geldiğinde, frambuazları mutfak robotundan geçirip bir tencereye alıyoruz. Tencerede çok az bir süre kaynattıktan sonra toz tatlandırıcıyı üzerine ekleyip, soğuyan pudingimizin üzerine servis aşamasında döküyoruz.  Toz tatlandırıcının miktarını kendi damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. Bu sitede hiç bir tarifin kesin sınırları olmamalı.

Biz çok beğendik ya siz?

by Chef Na

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder