4 Ekim 2011 Salı

MÜKEMMEL ŞEFTALİLİ KEK


Mükemmel diyorum çünkü bu kek gerçekten inanılmaz bir lezzet oldu. Daha hafif, daha sağlıklı hale getirmek için o kadar uğraştım ki, ölçüleri tutturana kadar, benim için bir sanat eserinden farksız bir hale geldi. Daha da güzeli damağıma da hitap etti. Her yemeğin, tatlının, pastanın, böreğin vs. kısa da olsa bir hikayesi vardır bana göre. Yediğinizde, daha o lokmayı yutmadan onunla ilk tanıştığınız zamanları, onunla yaşadığınız olayları ve o olaylarda size eşlik eden kişileri hatırlayıverirsiniz bir anda. Benim mükemmelimin bana hatırlattığı kişi annem, olay ise eşimin ailesinin topluca – küçümsemeyin hiç hatırladığım kadarıyla evde 14 kişi kadardık – ev görmeye gelmeleri, tarih Temmuz-2008… Bu tarifi o ayki yemek dergilerinden birinden annem göstermişti bana. Malum şeftali mevsimi, dergideki her tarifin bir köşesinde mutlaka şeftali yer alıyor… Yani kaçmak mümkün değil. Yapımı da kolay olduğu için sevgili annecim bana uygun gördü bu keki. Ben o zamanlar daha 6-7 aylık evliyim, master yeni bitmiş, öyle yemek, pasta börekle pek alakam yok anlayacağınız. Dolayısıyla canım annem halime acıyıp benim için bu keki ve daha bir çok şeyi yapmayı kabul etti. Hatırlıyorum da o akşam masada olanlardan, ufak çaplı bir açık büfe hazırlamıştık, sadece tek çeşit bana aitti, ama çok da lezzetliydi. İlerleyen zamanlarda, hatta en kısa zamanda o yegane çeşidi de sizlerle paylaşacağım çünkü o da lezzetli, hafif ve sağlıklı tarifler sınıfına giriyor. Ayrıca benim ilk defa özenerek yaptığım ve herkes tarafından beğenilen bir çeşit olma özelliğine de sahip. Neyse daha fazla detayı sıra ona geldiği zaman vereceğim. Şimdi sevgili kekimin hakkını vermeliyim. İşte o akşam benim için bir dönüm noktası oldu. Yiyecek değişik çeşitler hazırlamak isteği ilk o akşam geldi bana. Harika kabarmış bir kek, üzerinde şeftaliler ile masanın baş köşesinde, herkesin yüzünü gülümsetmeyi beklerken canlandı şu anda gözümde. Bu kek, işte bu nedenlerle benim için çok özel, ama en önemli sebebi keke annemin elinin değmiş olması tabi… Çok sevgili Vicdan Balcı - anneciğim -, bu keki asla senin gibi hazırlayamam ama kendi kulvarımda denemek istedim… Bu kek asla o akşamki kadar lezzetli olmaz ama ben seni çoook seviyorum. Haydi şimdi malzemelerine bakalım. E haydi ama !!! 

Malzemeler 

  • 4 adet orta boy şeftali
  • 2,5 su bardağı tam buğday unu
  • 1,5 su bardağı toz tatlandırıcı ( 1,5 su bardağı esmer şeker de kullanılabilir.)
  • ½ su bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 yumurta 

Yumurta ve şeker veya tatlandırıcıyı iyice kabarana kadar çırpıyoruz. Unutmadan malzemelerimizin oda sıcaklığında olması gerekiyor ki kekimiz süper kabarsın. Ben genellikle mutfak robotuna yumurtayı ve şekeri koyup, robotu da evdeki boş odaya alıp bir süreliğine, 10-15 dakika kadar, varlığını unutuyorum. Ayaklı mikseriniz varsa da çok güzel ama ben normal eski tip mikserlerle dakikalarca bekleyemiyorum ne yazık ki. Olmamış civcivleri ve şekeri unutmuşken, 3 adet şeftaliyi soyup, küçük küçük doğruyoruz. Ardından sütü, vanilyayı ekleyip, kabartma tozunu ve unu karıştırarak birlikte ilave ediyoruz karşıma. En son doğradığımız şeftalileri de ilave edip taht bir kaşık yardımıyla alttan üste doğru karıştırıyoruz. Kek hamurumuzun kıvamı boza gibi olmalı bu da minik bir tüyo olsun. Kekinizin kıvamını ise su ile ayarlayabilirsiniz. Önceden yağlanmış kek kalıbına hamuru döküyoruz demeyeceğim, çünkü gereksiz yere kalıbı yağlayıp pişen şeye ekstra yağ yüklemek bana hep saçma geldi. Onun yerine hafifçe unladığımız kek kalıbımızı, unun fazlasını almayı unutmamak gerek, buz dolabında bir süre bekletip içerisine kek karışımını dökmek de yapışmamasını sağlıyoruz. Son kalan şeftalimizi de yarım ay şeklinde doğrayıp kekimizin üzerine diziyoruz ve 180 derecelik fırında 35-40 dakika kadar pişiriyoruz. Ben keklerimi genellikle soğuk fırında pişirmeyi tercih ediyorum, çünkü annem öyle söylüyor. Bu sayede her yeri eşit oranda pişiyor ve daha lezzetli oluyor çünkü. Unutmadan ilk 20 dakika hayati bir durum söz konusu değilse fırının ağzını kesinlikle açmıyoruz.

Biz bunu çok sevdik ya siz ??

by Chef Na

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder